2e dag Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu 2e dag Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu

2e dag Yangon

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg MRJ

11 Augustus 2016 | Myanmar, Rangoon

– onze een na laatste dag in Myanmar.... wat gaat de tijd hard!
Om 9 uur verzamelen we om met een paar taxi’s naar het treinstation te gaan. Daar stapten we op de zgn circulair train die een rondje om Yangon doet. Leuk omdat je tussen de locals zit, en de banken in de lengte langs de zijkanten staan, en natuurlijk omdat de Yangon vanaf de buitenkant bekijkt. Maar na 20 minuten hadden we het wel gezien. Uitgestapt en richting het huis van Aung San Su Kyi gewandeld. Dat door een spleet in het gesloten hek net te zien was. Onderweg een kopje koffie gedronken…. Voor veel geld, 4 Euro voor een kopje koffie! Net zoveel als een hele maaltijd inclusief drankjes in de rest van het land.
Na een ook dure lunch bezochten we de eerste zeer westers aandoende shopping mall, en daarna namen we een taxi naar een openbaar park in de buurt van ons hotel. Was niet veel soeps (wel een ‘plastic soup’ in de vijvers en in de bosjes er om heen) en bovendien dreigde het te gaan regenen, dus liepen we snel terug naar het hotel.
Om 16.30u vertrokken we opnieuw, nu naar de Schwedagon pagode. Wat een enorm ding is dat. Het is de Eiffeltoren van Myanmar, het Mekka van zuidoost-Azië. Een bedevaartsoord dus. Maar inmiddels kletterde de regen weer op onze hoofden en was alles kletsnat en spekglad. Ries en ik hebben Jari bij de Schwedagon een Boeddha-beeldje gegeven.
Na het bezoek aan de Schwedagon vonden we een Mexicaans restaurantje (omdat we de kip noodles en fried rice wel een beetje zat zijn), maar dit bleek geen goede keuze. Het was birmees-mexicaans, voor iedereen te kleine porties, en vier keer zo duur als we inmiddels gewend waren. Mexicaans met koriander. Richard, Jari en ik waren met z’n drietjes 73000 kyat kwijt, dat is 57 Euro. En we hadden alle drie nog honger.
Na het restaurant ben ik met Peter samen teruggelopen, de rest is met taxi’s gegaan. Fout gelopen, weer zeik en zeiknat geworden. De wandelkaart was verpulverd, m’n regenponcho opnieuw gescheurd…..:-(. Morgen weer met nietjes herstellen).
Toch het hotel teruggevonden en Richard en wat anderen op de rand van het balkon op de bovenste verdieping, met wat anderen, waarvandaan óok de Schwedagon te zien blijkt, goudblinkend verlicht uitstekend boven de stad. Mooi.

• 11 Augustus 2016 - 22:37

Ingrid:

Laatste dagen alweer... Tijd gaat snel. Het weer is bij jullie in elk geval niet anders dan in Nederland.