Nuaung Schwe, 6 augustus - Reisverslag uit Inle, Myanmar van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu Nuaung Schwe, 6 augustus - Reisverslag uit Inle, Myanmar van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu

Nuaung Schwe, 6 augustus

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg MRJ

06 Augustus 2016 | Myanmar, Inle

Vandaag zijn we op het Inle-meer gaan varen, met een hier typische motorboot, waarop je met 6 man achter elkaar zit. In Suriname heten ze korjaal, maar daar zijn ze nog smaller en korter. De boten hier maken veel meer herrie en spetteren heel erg.
Het werd een prachtige dag zonder regen, met afwisselend zon en wolken. We zagen de bijzondere roeiwijze van de vissers hier, en verder bezochten we op dit meer met drijvende huizen en akkers een zijde/lotus-weverij, een sigarenfabriek (typische cheroot sigaren, lekker!), een botenmakerij, een pagode (waar de 5 buddha’s onherkenbaar waren geworden van alle geplakte goudblaadjes), en natuurlijk tussendoor een drijvend restaurantje voor de lunch (ongefileerde zoetwatervis, heel lekker).
Terug in het hotel Remember Inn was de was intussen gedaan en schoon gestreken.
’s Avonds gingen onze kinderen voor de tweede keer met elkaar zonder de ouders zelf eten in een restaurantje in het dorp. Natuurlijk ‘onder leiding’ van Jari, die als 19 jarige de oudste is (de jongste is 14). Terwijl wij om half 11 gestrekt gingen, kwamen de kids pas om 01.00u naar de kamer. Nadat het laatste restaurant om 11.00u sloot waren ze nog op ons hoteldak (waar ook ontbijt geserveerd wordt) wat gaan kaarten, bij t schijnsel van hun smartphones.

Tags: Inle, Myanmar