Nuang Schwe, 5 augustus - Reisverslag uit Inle, Myanmar van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu Nuang Schwe, 5 augustus - Reisverslag uit Inle, Myanmar van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu

Nuang Schwe, 5 augustus

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg MRJ

05 Augustus 2016 | Myanmar, Inle

Vandaag een relatief korte rit naar Nuaung Schwe aan het meer van Inle. Onderweg zijn we gestopt bij grotten van Pindaya, waarin zo’n 8000 buddha’s zitten staan en liggen. Veel landen, en veel families uit veel landen hebben kennelijk een buddha gedoneerd, want er staat vaak een bordje van de gulle gever bij. We hadden nog nooit zoiets bijzonders gezien.
Zelf heb ik ook zo’n goudblaadje gekocht en dat op een grote stupa geplakt bij mijn geboortedag, zondag. En daarna natuurlijk gebeden voor een lang en gezond leven.
Na nog een ritje van anderhalf uur kwamen we aan in Nuaung Schwe, hotel Remember Inn, vlakbij het Inle-meer. ‘smiddags eerst de was ingeleverd, en daarna een wandelingetje in het dorp gemaakt. We vinden we het behoorlijk smerig. Al het vuil ligt op straat, en er loopt een hele kudde straathonden rond die het nog erger maakt. En die ’s nachts luidruchtige relletjes met elkaar organiseren. En omdat we slecht slapen op ons keiharde matrassen, mogen wij dat allemaal meebeleven....