Marie Pompoen - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu Marie Pompoen - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu

Marie Pompoen

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg MRJ

13 Augustus 2014 | Curaçao, Jan Thiel

Op woensdagmiddag maakten we onze derde duik, deze keer bij de baai "Marie Pompoen". Een mooi gebiedje met koraalrif, waar we veel scholen vissen rondzwommen, sommige helder blauw (creoolvisjes). Jari schrok zich een hoedje van een grote tarpon anderhalve meter, die er uit de verte inderdaad precies uitziet als een haai.
's Avonds hadden we met de andere Sawadeereizigers afgesproken bij een restaurantje op het strand, voor een laatste gezamenlijke maaltijd. Zij reizen morgen terug naar huis. Zij vinden het verschil tussen onze onderkomens in Suriname en het resort hier op Curaçao te groot. Een soort culture shock, maar dan andersom. Wij ook, maar wij genieten even van dit verlengde kadootje, omdat we nu ook de onderwaterwereld kunnen avonturen.....
Het was gezellig voor de ouders, voor de kinderen liep het gestoei op het strand na het eten af in een ruzietje tussen Marc (13) en de drie anderen, Bram (16), Wouter (16) en Jari (17). Jammer.
Donderdag 14 augustus