Hsipaw - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu Hsipaw - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van MRJ Vliet-Soeterbroek - WaarBenJij.nu

Hsipaw

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg MRJ

28 Juli 2016 | Myanmar, Hsipaw

We zitten echt niet in Santpoort Noord, hoor! Zoals het vorige verslag suggereert. Maar de WiFi is echt kreupel in de hotels en je bent al blij als het gelukt is om er íets op te krijgen.

Vandaag is een rustige dag, omdat we reizen van Mandalay naar Hsipaw. Het landschap is glooiend, rijstvelden, de dorpjes levendig. Een stuk hebben we per trein gedaan, zodat we het Ghok Hteik viaduct per trein over konden. Dit is een een staaltje techniek geweest in 1903 - hoog boven een kloof met de trein over een stalen brug. In de trein was het een levendige handel met verkopers van pinda's, maïs en zelfs soep op manden op hun hoofd.
Wij zaten tussen de birmezen op de hard seals. We waren overigens de enige toeristen want de coupes met softseats werden ook bevolkt door (iets beter geklede) Birmezen. Ze zaten misschien lekkerder, maar bij ons was 't gezelliger.
Nu zijn we aangekomen in Hsipaw, in hotel Mr Charles. Geen zwembad, maar wel leuk midden in 't stadje. Straks een restaurantje zoeken!

@Ada en Ingrid ik zal jullie nogmaals proberen toe te voegen.
@Jarka, probeer de glijbaan, is vast ook avontuurlijk! En daarna een prosecootje natuurlijk.

• 28 Juli 2016 - 18:18

Jarka:

Ik dacht al; wat is er veel te doen in Santpoort... Hier gaat de glijbaan toch vervelen na 3 dagen. Morgen een gewaagde zet: een dagje Sevilla. Liefs